سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
کد خبر: 1069619
۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۱
کتپیتان

حوزه / در شب هفتم چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر فیلم «کاپیتان» روی پرده رفت. اثری که معنای والایش قربانی ساختار بی‌کیفیت شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در هفتمین شب از چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر فیلم سینمایی «کاپیتان» به کارگردانی محمد حمزه‌ای روی پرده رفت. در این فیلم موضوعی ارزشمند قربانی ساختاری ضعیف شده است. لازم به ذکر است فیلم سینمایی «گل‌های باورده» به کارگردانی مهرداد خوشبخت قرار بود به نمایش درآید که به دلایل فنی این امر محقق نشد. لازم به ذکر است برای اکران فیلم‌ «گل‌های باوارده» که درباره پلایشگاه نفت آبادان در دفاع مقدس بود از وزارت نفت میهمانان بسیاری حضور داشتند.

«کاپیتان»

محمد حمزه‌ای در اولین تجربه خود سراغ موضوع بسیار درامی رفتند کودکان سرطانی همیشه چالشی برای فیلمسازی هستند اما اینکه تصور کنیم موضوع به تنهایی می‌تواند کیفیت را تضمین کند اشتباه محض است این اتفاق در «کاپیتان» رخ داده است چون با ارفاق این فیلم را می‌توان یک تله فیلم تلویزیونی نام برد که از جذابیت‌های نمایشی بری است.

پاشنه آشیل «کاپیتان» فیلمنامه آن است. سناریو سطحی و کلیشه‌ای است. شخصیت‌ها به هیچ وجه عمق ندارند و تلاش شده با برانگیختن احساسات جذب تماشاگر صورت گیرد. این کار در گذشته در فیلم‌های هندی زیاد رخ می‌داد اما دیگر مخاطب امروز پذیرای چنین حربه‌های تکراری نیست. در ضمن کارگردانی حمزه‌ای در اولین تجربه موفق نبوده و فیلم بیشتر شبیه یک تله فیلم تلویزیونی است.

درباره بازی‌ها نیز باید گفت هیچ چیز چشمگیری را در «کاپیتان» نمی توان مشاهده کرد! پژمان بازغی و پانته‌آ پناهی‌ها به شدت سرد و بی روح هستند. تنها بازی خوبه این سریال به کودکان این فیلم خلاصه می‌شود به ویژه پسر بچه‌ای که نقش یک کودک آبادانی را بازی می‌کند. پژمان بازغی و پانته‌آ پناهی‌ها هم به شدت سرد و بی روح هستند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha